Společnost LogEx Logistics rozšířila síť poboček na deset, nejnovější je v Kolíně. Vede ji Vojtěch Dočkalík
27. 6. 2023
Nová pobočka v Kolíně byla otevřena s cílem být blíže zákazníkům. Dalším důvodem byl požadavek na kvalifikovaný personál. „Trh pracovních sil je poměrně vyčerpaný. Když chceme růst, musíme jít do dalších měst, kde vždy několik desítek vhodných zájemců, kteří mají chuť vykonávat práci dispečerů, najdeme. Klademe důraz na personálním růst, z dispečera se časem může stát až ředitel pobočky. Máme jasně nastavená pravidla pro kariérní růst,“ konstatuje Václav Maťátko, provozní ředitel společnosti LogEx Logistics.
Doplňuje, že firma se v každém městě, kde má pobočky, snaží působit i marketingově. V Hradci Králové a v Kolíně například výrazně podporuje hokejové kluby, zaměřuje se však i na sociální oblast.
LogEx Logistics spolupracuje se zhruba dvěma tisíci dopravci
Zájem o spedici je velký. „Spolupracujeme se zhruba dvěma tisíci dopravci, díky čemuž denně můžeme nabídnout až sto tisíc vozových jednotek. Denně aktuálně zajišťujeme přepravy pro 550 až 600 nákladů,“ uvádí Marek Botka, MBA, strategický ředitel společnosti LogEx Logistics.
Dodává: „Lidé často nevědí, kdy zvolit spedici a kdy dopravce. Firmy mnohdy potřebují přepravit rozdílné množství nákladu. Jednou šest palet, podruhé tři tuny, jindy osm tun nákladu, jednou to je v importu, jednou v exportu, přitom destinace se zejména výrobním a obchodním firmám střídají. Když jim skončí projekt, pro další změní destinace i tonáže. Každá přeprava je tedy originál a potřebuje chytrého dispečera. Specializujeme se právě na tyto přepravy, kdy se často mění požadavky zákazníků.“
Specialista na různorodé přepravy
Kdy tedy řešit přepravu přes spedici a kdy přímo přes dopravce? To je otázka individuální nabídky flotily dopravce a finanční kalkulace. Podívejme se na jeden z příkladů: „Dopravce má typicky flotilu například třiapůltunových šestnáctipaletových aut. Když zákazník potřebuje přepravit pět palet o váze dvě tuny, dopravce je naloží na to třiapůltunové auto za tarifní cenu typického vozu. My se vždy ptáme, kdy zákazník palety potřebuje naložit a složit, zjišťujeme, jestli jde zákazníkovi více o čas nebo o cenu. A palety poté naložíme na návěs, který je rozveze, což je pro zákazníka levnější,“ popisuje princip Marek Botka.