Elektronické nákladní listy povinně od 2026. Startup Ringil je zapracoval již letos
8. 3. 2024
Jednoznačnou výhodou eCMR je propojení všech stran skrze digitální platformu, čímž se výrazně zvyšuje jak transparentnost, tak zejména efektivita celého procesu.
Počet států zapojených do eCMR roste
„I když digitalizace logistiky postupuje pomaleji, než jsme si mysleli, počet států zapojených do eCMR roste. Je tak jisté, že dříve nebo později tento nástroj bude hrát v celém segmentu zásadní roli. Tím, že jsme do našeho řešení eCMR zapracovali už teď, dáváme našim klientům možnost adaptovat se s dostatečným předstihem a nabídnout tak ještě kvalitnější služby,” vysvětluje CEO a spoluzakladatel startupu Ringil André Dravecký.
„Vnímáme to zároveň jako příležitost ukázat naši připravenost přijímat nové digitální standardy a předvídat trendy v celém segmentu. Jsme silným, progresivním hráčem na tuzemském logistickém trhu, který se umí včas adaptovat na změny dnešní rychle se měnící doby,“ dodal další ze zakladatelů a CTO Ringil Miloslav Vlach.
Digitální nákladní listy mají výrazný ekologický přínos
Podle Vlacha navíc – vedle větší efektivity, bezpečnosti a nižší administrativní náročnosti – budou mít digitální nákladní listy i výrazný ekologický přínos. Jen v EU se totiž při přeshraniční přepravě každoročně použije přibližně 377 milionů papírových CMR.
Ilustrační foto: PST CLC Mitsui-Soko