Neděle

22. prosince 2024

Nyní

Zítra

-2°

Svátek má

VITRONIC dodá společně se SkyToll služby monitoringu nákladních vozidel pro mýtný systém v Nizozemsku

15. 7. 2024

page.Name
Společnost VITRONIC, která je od letošního května součástí ITIS Holding, zvítězila v soutěži nizozemského správce silnic RDW na dodávku služeb monitorování vozidel pro nový systém elektronického mýtného. Subdodavatelem části řešení je sesterská společnost SkyToll. Pro ITIS Holding jde o první významné vítězství ve veřejné zakázce po akvizici německé společnosti VITRONIC, které poslouží také jako důležitá reference v oblasti komplexních řešení pro inteligentní dopravní infrastrukturu.

VITRONIC dodá a nainstaluje zařízení pro monitoring vozidel, potřebný software a služby zpracování dat, které umožní RDW ověřovat, zda nákladní vozidla dodržují nová pravidla spojená s výběrem mýta, která vstoupí v platnost v roce 2026. SkyToll bude odpovědný za služby zpracování dat, provoz back office a za implementaci pokročilého systému pro kontrolu vozidel na základě cloudové infrastruktury.

Inteligentní dopravní infrastruktura

"Po akvizici VITRONIC se ITIS Holding stal významným poskytovatelem škálovatelných řešení v oblasti inteligentní dopravní infrastruktury. V globálním měřítku jsme nyní jednou z mála společností, která je schopna dodávat všechny hlavní komponenty systémů pro výběr mýta, pro zvyšování bezpečnosti provozu a pro rozvoj inteligentní dopravní infrastruktury. Vážíme si důvěry RDW a těšíme se na realizaci tohoto významného projektu," uvedl Matej Okali, generální ředitel ITIS Holding.

Mýto v Nizozemsku pro nákladní vozidla od roku 2026

Povinnost platit mýtné poplatky bude v Nizozemí pro nákladní vozidla zavedena v roce 2026. Všechna nákladní vozidla provozovaná v zemi budou muset být vybavena funkčními palubními jednotkami (OBU).

Aby byla zajištěna správná úhrada mýtného, dodané kamerové systémy VITRONIC ověří s podporou informačního systému a back office od SkyToll, že projíždějící nákladní vozidla mají funkční a správně nastavenou OBU jednotku. Proces ověření zahrnuje použití ANPR kamer k rozpoznávání registračních značek, DSRC (mikrovlnných) antén k načtení nastavených parametrů OBU jednotky a software pro rozpoznávání obrazu k identifikaci nákladních vozidel.

Obě společnosti nabídly ve výběrovém řízení osvědčené a spolehlivé řešení, které je podloženo dlouholetými zkušenostmi v několika evropských zemích.

FOTO: FEE Transport